PROGRESE ÎNREGISTRATE ÎN DEZVOLTAREA S.N.A.C. ÎN ANUL ŞCOLAR 2006-2007
Raport anual de activitate
Pentru anul şcolar 2006-2007, Comisia Naţională de coordonare a SNAC si-a propus următoarele obiective:
1. Eficientizarea structurii ierarhice care coordonează Acţiunea Comunitară
2. Extinderea Acţiunii Comunitare în cât mai multe licee din România precum şi la nivelul învăţământului secundar inferior şi a învăţământului superior
3. Completarea şi modificarea ordinului de ministru privind extinderea Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară
4. Proiectarea şi desfăşurarea, la toate nivelurile, a activităţilor specifice Acţiunii Comunitare
5. Monitorizarea, la toate nivelurile, a activităţilor specifice
6. Evaluarea periodică a activităţilor proiectate
Rezultatele obţinute au fost următoarele:
1. A fost înlocuit coordonatorul Regiunii 1 Iaşi după plecarea vechiului coordonator din Inspectoratul Şcolar Judeţean. Noul coordonator a fost numit de către secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar.
2. Numărul de licee implicate a fost de 412, numărul de voluntari a fost de 48391 faţă de 35.200 în anul şcolar trecut, numărul de beneficiari a fost de 60.000 faţă de 40.000. Au intrat în SNAC 23 de şcoli generale şi 41 de licee noi.
3. A fost aprobat OMECT nr. 1734/08.08.2007 privind dezvoltarea „Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară”
4. toţi coordonatorii au elaborat planuri manageriale şi planuri de activităţi pentru anul şcolar 2006-2007
5. Toţi coordonatorii au monitorizat activităţile desfăşurate şi au întocmit rapoarte anuale de activitate.
6. La data de 1 decembrie 2006 şi la 1 mai 2007, s-au centralizat datele furnizate de fiecare judeţ şi regiune.
În perioada 30 mai-1 iunie 2008, va avea loc la Tg. Mureş, Festivitatea de Premiere SNAC 2008. Festivitatea de premiere include şi un concurs naţional de dans şi muzică, pe două secţiuni: modern şi tradiţional.
Standardele de cost sunt stabilite pe baza unor coeficienţi de diferenţiere pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare sau domeniu, în funcţie de numărul de elevi, de limba de predare, de mediul urban sau rural.
Sindicatele din educaţie cred că OUG 114/2009 privind disponibilizările din învăţământ poate fi modificată, dacă reprezentanţii Guvernului vor avea un dialog serios cu reprezentanţii cadrelor didactice, care susţin că acest act normativ a încălcat principii fundamentale.
Numărul maxim de posturi finanţate pentru învăţământul preuniversitar de stat în 2010 a fost diminuat cu 10% faţă de nivelul aprobat în 2004, cu peste 33.000 posturi, la un total de 306.000 locuri bugetate, reducerea urmând să fie aplicată în două etape, până la 31 august şi 31 decembrie 2010.
Preşedintele Băsescu a declarat, marţi seară, la OTV, referitor la decizia privind reducerea de posturi din educaţie, că vor pleca din sistem suplinitorii şi cadrele didactice aflate la pensie şi că o eventuală reformă curiculară va genera alte disponibilizări din sistemul de educaţie.