Intoarcere la pagina principala SNAC Romania
Login
Strategia Nationala de Actiune Comunitara Strategia SNAC Asociatia SNAC Forumul SNAC
Inregistrare Introduceti numele dvs. de utilizator
Introduceti parola dvs.
 

Pledoarie pentru dezvoltarea serviciilor educaţionale

Prof. Simona-Ionela Nicolae, inspector general MEdCT

La orice început de drum stăm o clipă să reflectăm de ce facem acest pas. De ce vorbim despre dizabilităţi?
  - Este o atribuţie de serviciu?
  - Este o necesitate?
  - Este o metodă eficientă de informare?
Este, cu siguranţă, un bun prilej de a exprima, într-o formă ştiinţifică, o pledoarie pentru o educaţie de calitate pentru toţi copiii.

Oamenii sunt diferiţi …

   Din totdeauna au existat între oameni diverse diferenţe. Plecând de la acestea, s-au născut o serie de practici sociale care au evoluat istoric de la segregarea la integrarea oamenilor diferiţi între ceilalţi.
  Printre primele manifestări de acest tip sunt menţionate în civilizaţiile vechi, unde persoanele cu deficienţe erau stigmatizate de societate, erau considerate incurabile şi, în consecinţă, erau exterminate fizic.
  Exterminarea fizică a continuat şi în celelalte momente ale istoriei variind doar criteriul după care se făceau deosebirile:
    • criteriul religios (ex: exterminarea populaţiei evreieşti în timpul celui de-al doilea război mondial sau arderea pe rug a ereticilor în Evul Mediu);
    • criteriul rasei (ex: transformarea populaţiei aparţinând rasei negre în sclavi şi tratarea negrilor sub demnitatea lor de oameni etc.);
    • criteriul etnic (ex: modul în care sunt trataţi ţiganii şi, în general, emigranţii într-o ţară străină);
    • criteriul normalităţii psihico-fizico-intelectuale (marginalizarea persoanelor cu diferite deficienţe, boli incurabile – lepră, HIV-SIDA etc);
    • criteriul social (împărţirea oamenilor în bogaţi şi săraci şi dispreţuirea acestora din urmă);
    • criteriul politic (experienţele ţărilor socialiste în care o persoană care nu făcea parte din Partidul Comunist nu avea aceleaşi posibilităţi de acces şi promovare în plan profesional şi social iar dacă avea alte opţiuni politice putea suferi condamnări penale etc.)
  O altă practică a fost izolarea persoanelor cu deficienţe. Această izolare era realizată fie de către părinţi care, din diferite motive, ascundeau copiii deficienţi de privirea celorlalţi membri ai societăţii, fie de stat, care aduna astfel de copii în instituţii specializate cu dublu motiv:
    • pentru a proteja copiii de societate;
    • pentru a proteja societatea de “handicapaţi”.
  Secolul XIX si XX au fost marcate de înfiinţarea de numeroase instituţii de tipul “azilului” în care toţi asistaţii erau trataţi în masă, fără a se ţine cont de interesele individuale.

 
 
Oportunitati voluntari
Comunitate
Prezentare activitate
Educatie
Cursuri
Evenimente
Resurse si fonduri
Intrebari frecvente
Documente
Legislatie

Cristian Adomniţei a semnat, ieri, un protocol de colaborare cu Silano Marseglia ...
 
Ministerul Educaţiei va organiza Conferinţa Naţională Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România
 
55 de scurt/metraje de la licee din toată ţara la Festivalul de film antiviolenţă de la Constanţa
 
Sindicalistul PDL-ist Croitoru vorbeşte despre politizarea învăţământului
 
În perioada 30 mai-1 iunie 2008, va avea loc la Tg. Mureş, Festivitatea de Premiere SNAC 2008. Festivitatea de premiere include şi un concurs naţional de dans şi muzică, pe două secţiuni: modern şi tradiţional.
 
Dezvoltarea retelei SNAC 2006-2007
 
Recunoaşterea, la nivel naţional, a certificatelor de voluntar şi a celor de coordonator SNAC.
 
Facultăţile vor fi ierarhizate în anul 2011. De ce critică angajatorii universităţile?
 
Ecaterina Andronescu a dat masterate neevaluate la tot poporul. Cum a ajuns România să aibă patru tipuri de master
 
Senatul adoptă ordonanţa privind desfiinţarea învăţământului la distanţă la Spiru Haret
 
Şcoala românească, ring de box sau scenă pentru exhibiţionişti
 
În România se studiază materii fără noimă, de care studenţii se împiedică, crede un student african
 
Romania - in top la capitolul “Violenta scolara”
 
Costul elevului şi leafa profesorului
 
Şcoala, după reforma Funeriu: Şcolile din sate se vor rări, profesorii vor preda mai mult, clasele vor deveni mai mari
 
Standardele de cost sunt stabilite pe baza unor coeficienţi de diferenţiere pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare sau domeniu, în funcţie de numărul de elevi, de limba de predare, de mediul urban sau rural.
 
Sindicatele din educaţie cred că OUG 114/2009 privind disponibilizările din învăţământ poate fi modificată, dacă reprezentanţii Guvernului vor avea un dialog serios cu reprezentanţii cadrelor didactice, care susţin că acest act normativ a încălcat principii fundamentale.
 
Numărul maxim de posturi finanţate pentru învăţământul preuniversitar de stat în 2010 a fost diminuat cu 10% faţă de nivelul aprobat în 2004, cu peste 33.000 posturi, la un total de 306.000 locuri bugetate, reducerea urmând să fie aplicată în două etape, până la 31 august şi 31 decembrie 2010.
 
Reforma curriculara in invatamantul preuniversitar
 
Preşedintele Băsescu a declarat, marţi seară, la OTV, referitor la decizia privind reducerea de posturi din educaţie, că vor pleca din sistem suplinitorii şi cadrele didactice aflate la pensie şi că o eventuală reformă curiculară va genera alte disponibilizări din sistemul de educaţie.
 
Noua Lege a Educaţiei se va aplica în următorul an şcolar, dacă se adoptă până la 1 septembrie