Actiuni specifice care se pot realiza cu copiii din sistemul de protecţie socială:
• activităţi de petrecere a timpului liber,
• activităţi sportive,
• activităţi de socializare,
• activităţi de învăţare,
• activităţi de dezvoltare a potenţialelor talente etc.
Adulţilor aflaţi în dificultate, de regulă le lipseşte “partenerul” cu care să vorbească din când în când, care să îi ajute la diferite treburi casnice, care sa le ofere puţinul de care au nevoie, din punct de vedere material, pentru a-şi continua viaţa într-un mod decent.
ACTIVITĂŢI SPECIALE SNAC
• Identificarea resurselor locale
• Identificarea copiilor neşcolarizaţi sau cu abandon şcolar
• Identificarea copiilor cu situaţii materiale speciale sau precare
• Identificarea persoanelor aflate în situaţii de criză
Activităţi importante 2007-2008:
• Introducerea Acţiunii Comunitare în orarul liceelor ca disciplină opţională
• Organizarea grupelor de voluntari în unităţile de învăţământ superior care se implică în SNAC
• Introducerea unui program informatizat de culegere a datelor – lansarea site-ului SNAC
• Crearea unei baze de date complexe şi generarea de statistici
• Desfăşurarea unor activităţi specifice de atragere a noilor voluntari
• Organizarea activităţilor de formare on-line pentru voluntari şi coordonatori
• Înregistrarea pe site a activităţilor realizate la toate nivelurile
• Festivitatea de premiere a regiunii, judeţelor şi liceelor cu cele mai bune rezultate obţinute în SNAC – 30.05-1.06.2008, la Craiova
Coordonator Naţional SNAC - D-na Simona Nicolae
Cristian Adomniţei a semnat, ieri, un protocol de colaborare cu Silano Marseglia ...
În perioada 30 mai-1 iunie 2008, va avea loc la Tg. Mureş, Festivitatea de Premiere SNAC 2008. Festivitatea de premiere include şi un concurs naţional de dans şi muzică, pe două secţiuni: modern şi tradiţional.
Standardele de cost sunt stabilite pe baza unor coeficienţi de diferenţiere pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare sau domeniu, în funcţie de numărul de elevi, de limba de predare, de mediul urban sau rural.
Sindicatele din educaţie cred că OUG 114/2009 privind disponibilizările din învăţământ poate fi modificată, dacă reprezentanţii Guvernului vor avea un dialog serios cu reprezentanţii cadrelor didactice, care susţin că acest act normativ a încălcat principii fundamentale.
Numărul maxim de posturi finanţate pentru învăţământul preuniversitar de stat în 2010 a fost diminuat cu 10% faţă de nivelul aprobat în 2004, cu peste 33.000 posturi, la un total de 306.000 locuri bugetate, reducerea urmând să fie aplicată în două etape, până la 31 august şi 31 decembrie 2010.
Preşedintele Băsescu a declarat, marţi seară, la OTV, referitor la decizia privind reducerea de posturi din educaţie, că vor pleca din sistem suplinitorii şi cadrele didactice aflate la pensie şi că o eventuală reformă curiculară va genera alte disponibilizări din sistemul de educaţie.