• Conştientizarea rolului voluntariatului la nivelul comunităţilor locale
• Dezvoltarea unei reţele de voluntari activi, la nivelul fiecărei comunităţi locale, care să se implice în rezolvarea problemelor persoanelor
• Identificarea, la nivelul comunităţilor locale, a tuturor persoanelor care necesită sprijin, precum şi a problemelor acestora
• Identificarea resurselor din comunităţile locale
• Organizarea şi funcţionarea asociaţiei SNAC România, care să susţină voluntarii şi activităţile acestora
Obiectivele anului şcolar 2007-2008:
• Eficientizarea structurii ierarhice care coordonează Acţiunea Comunitară
• Extinderea Acţiunii Comunitare în cât mai multe licee din România precum şi la nivelul învăţământului secundar inferior şi a învăţământului superior
• Aplicarea prevederilor OMECT nr. 1734/08.08.2007 privind dezvoltarea Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară
• Proiectarea şi desfăşurarea, la toate nivelurile, a activităţilor specifice AC
• Identificarea numărului real de voluntari şi coordonatori şi creşterea acestuia
• Monitorizarea, la toate nivelurile, a activităţilor specifice
• Evaluarea periodică a activităţilor proiectate
Coordonator Naţional SNAC - D-na Simona Nicolae
REALIZARI
• Recunoaşterea, la nivel naţional, a certificatelor de voluntar şi a celor de coordonator SNAC
• Crearea reţelei de coordonatori şi voluntari, la nivel naţional
• Peste 50.000 de voluntari anual
• Campania Şi Copiilor le pasă – campanie care a susţinut material şi moral copiii din zonele afectate de inundaţiile din anul 2005
• Peste 50.000 de beneficiari anual, ai Acţiunii Comunitare
• Un număr foarte mare de tineri care continuă activităţile de voluntariat după absolvirea studiilor.
Cristian Adomniţei a semnat, ieri, un protocol de colaborare cu Silano Marseglia ...
În perioada 30 mai-1 iunie 2008, va avea loc la Tg. Mureş, Festivitatea de Premiere SNAC 2008. Festivitatea de premiere include şi un concurs naţional de dans şi muzică, pe două secţiuni: modern şi tradiţional.
Standardele de cost sunt stabilite pe baza unor coeficienţi de diferenţiere pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare sau domeniu, în funcţie de numărul de elevi, de limba de predare, de mediul urban sau rural.
Sindicatele din educaţie cred că OUG 114/2009 privind disponibilizările din învăţământ poate fi modificată, dacă reprezentanţii Guvernului vor avea un dialog serios cu reprezentanţii cadrelor didactice, care susţin că acest act normativ a încălcat principii fundamentale.
Numărul maxim de posturi finanţate pentru învăţământul preuniversitar de stat în 2010 a fost diminuat cu 10% faţă de nivelul aprobat în 2004, cu peste 33.000 posturi, la un total de 306.000 locuri bugetate, reducerea urmând să fie aplicată în două etape, până la 31 august şi 31 decembrie 2010.
Preşedintele Băsescu a declarat, marţi seară, la OTV, referitor la decizia privind reducerea de posturi din educaţie, că vor pleca din sistem suplinitorii şi cadrele didactice aflate la pensie şi că o eventuală reformă curiculară va genera alte disponibilizări din sistemul de educaţie.