Login
Inregistrare Introduceti numele dvs. de utilizator
Introduceti parola dvs.

Statutul Asociatei SNAC Romania Proiectele asociatiei Anunturi Avantaje Inscriere
 

Cine suntem noi ?

SNAC - Sistemul National de Actiune Comunitara – dezvolta si promoveaza activitatile de voluntariat realizate de catre elevi si cadre didactice în comunitatile locale din România pentru a facilita integrarea sociala a tuturor persoanelor dezavantajate.

Acesta este un portal interactiv care gestioneaza activitatile realizate în cadrul Sistemului National de Actiune Comunitara – SNAC - din România.

Orice persoana are dreptul de a participa activ la comunitate ca forma de integrare sociala. Prima etapa de integrare sociala este integrarea scolara, premisa a devenirii sale ca adult util societatii. O scoala pentru toti si pentru fiecare nu mai este doar un principiu ci tinde sa devina tot mai mult o realitate.

În acest context se înscrie extinderea functiei educative a societatii la un ansamblu de institutii formative care includ, alaturi de scoli si universitati, familia, comunitatea, mass-media, societatile comerciale, organizatiile non-guvernamentale si celelalte institutii reprezentative.

Accentul se mută tot mai mult pe dezvoltarea comunităţilor locale, pe conştientizarea nevoilor acestora şi pe valorificarea resurselor umane şi materiale de care dispun. Astfel, schimbarea mentalităţilor oamenilor devine tot mai importantă. Oamenii învaţă să-şi identifice problemele dar şi modalităţile de rezolvare a acestora, învaţă să trăiască în şi prin comunitate, ca parte integrantă a acesteia. Şcoala de astăzi nu mai cere individului doar cunoştinţe teoretice şi profesionale. Ea cere şi abilitatea de a trăi împreună cu ceilalţi într-o comunitate unită şi solidară.

Scurt istoric

La întâlnirea Grupului de Nivel Înalt pentru Copiii României, din data de 12 septembrie 2003, prezidată şi de Primul-ministru al României şi Baroana Emma Nicholson, Raportorul Uniunii Europene pentru România la acea dată, s-a hotărât ca, în tara noastră, să se dezvolte o Strategie Naţională pentru introducerea Acţiunii Comunitare (SNAC) în licee, şcoli speciale şi centre de plasament.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin D-na Director General Liliana Preoteasa si D-na Inspector General Simona Nicolae, a primit misiunea să organizeze şi să conducă dezvoltarea acestei Strategii şi să colaboreze cu alte ministere şi organizaţii implicate în problematica asigurării şi respectării drepturilor fundamentale ale omului.

D-nul Muir John Potter, din partea Grupului la Nivel Înalt a acţionat, în calitate de consultant, pentru ministere şi pentru Guvernul României precum şi pentru alte grupuri implicate în introducerea şi dezvoltarea Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară (SNAC).

    • In perioada martie-mai 2003, în judeţul Dolj, s-a desfăşurat proiectul-pilot care a dezvoltat, la nivel judeţean, Acţiunea Comunitară
    • In septembrie 2003, la întâlnirea Grupului la Nivel Înalt pentru Copiii României, s-a luat decizia ca Ministerul Educaţiei şi Cercetării să îşi asume Strategia Naţională de Acţiune Comunitară
    • In februarie 2004, a fost aprobat un Memorandum de Guvern, semnat de toate ministerele implicate, pentru a legaliza SNAC.
    • 7 aprilie 2004, SNAC a fost lansată, la Palatul Parlamentului, în cadrul unei conferinţe naţionale
    • In anul şcolar 2004-2005, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a implementat Strategia Naţională de Acţiune Comunitară în 416 licee din toate judeţele ţării cu participarea a 22.500 voluntari
    • In anul şcolar 2005-2006, au fost implicaţi 35.200 voluntari din 412 licee
    • In anul şcolar 2006-2007, au fost implicaţi 48391 voluntari din 471 licee şi 23 şcoli generale

Etape de dezvoltare a SNAC

1. Promovarea strategiei s-a realizat în cadrul Conferinţei Naţionale din 7 aprilie 2004 şi a conferinţelor regionale desfăşurate în cele 8 regiuni ale României – în luna mai, 2004.

2. Implementarea strategiei s-a realizat începând cu 15 septembrie 2004

3. Dezvoltarea strategiei presupune:

    • extinderea acesteia în numeroase licee, şcoli de arte şi meserii şi grupuri şcolare din România
    • diversificarea tipurilor de activităţi precum şi a tipurilor de beneficiari
    • implicarea tot mai activă a voluntarilor în rezolvarea problemelor comunităţilor locale (exemplu: dezvoltarea campaniei „Şi copiilor le pasă!” pentru sprijinirea copiilor din zonele afectate de calamităţile naturale).

4. Extinderea SNAC – la nivelul întregului învăţământ preuniversitar şi în învăţământul superior.


pagina 1 | pagina 2

 
 
Oportunitati voluntari
Comunitate
Prezentare activitate
Educatie
Cursuri
Evenimente
Resurse si fonduri
Intrebari frecvente
Documente
Legislatie

Cristian Adomniţei a semnat, ieri, un protocol de colaborare cu Silano Marseglia ...
 
Ministerul Educaţiei va organiza Conferinţa Naţională Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România
 
55 de scurt/metraje de la licee din toată ţara la Festivalul de film antiviolenţă de la Constanţa
 
Sindicalistul PDL-ist Croitoru vorbeşte despre politizarea învăţământului
 
În perioada 30 mai-1 iunie 2008, va avea loc la Tg. Mureş, Festivitatea de Premiere SNAC 2008. Festivitatea de premiere include şi un concurs naţional de dans şi muzică, pe două secţiuni: modern şi tradiţional.
 
Dezvoltarea retelei SNAC 2006-2007
 
Recunoaşterea, la nivel naţional, a certificatelor de voluntar şi a celor de coordonator SNAC.
 
Facultăţile vor fi ierarhizate în anul 2011. De ce critică angajatorii universităţile?
 
Ecaterina Andronescu a dat masterate neevaluate la tot poporul. Cum a ajuns România să aibă patru tipuri de master
 
Senatul adoptă ordonanţa privind desfiinţarea învăţământului la distanţă la Spiru Haret
 
Şcoala românească, ring de box sau scenă pentru exhibiţionişti
 
În România se studiază materii fără noimă, de care studenţii se împiedică, crede un student african
 
Romania - in top la capitolul “Violenta scolara”
 
Costul elevului şi leafa profesorului
 
Şcoala, după reforma Funeriu: Şcolile din sate se vor rări, profesorii vor preda mai mult, clasele vor deveni mai mari
 
Standardele de cost sunt stabilite pe baza unor coeficienţi de diferenţiere pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare sau domeniu, în funcţie de numărul de elevi, de limba de predare, de mediul urban sau rural.
 
Sindicatele din educaţie cred că OUG 114/2009 privind disponibilizările din învăţământ poate fi modificată, dacă reprezentanţii Guvernului vor avea un dialog serios cu reprezentanţii cadrelor didactice, care susţin că acest act normativ a încălcat principii fundamentale.
 
Numărul maxim de posturi finanţate pentru învăţământul preuniversitar de stat în 2010 a fost diminuat cu 10% faţă de nivelul aprobat în 2004, cu peste 33.000 posturi, la un total de 306.000 locuri bugetate, reducerea urmând să fie aplicată în două etape, până la 31 august şi 31 decembrie 2010.
 
Reforma curriculara in invatamantul preuniversitar
 
Preşedintele Băsescu a declarat, marţi seară, la OTV, referitor la decizia privind reducerea de posturi din educaţie, că vor pleca din sistem suplinitorii şi cadrele didactice aflate la pensie şi că o eventuală reformă curiculară va genera alte disponibilizări din sistemul de educaţie.
 
Noua Lege a Educaţiei se va aplica în următorul an şcolar, dacă se adoptă până la 1 septembrie