Intoarcere la pagina principala SNAC Romania
Login
Strategia Nationala de Actiune Comunitara Strategia SNAC Asociatia SNAC Forumul SNAC
Inregistrare Introduceti numele dvs. de utilizator
Introduceti parola dvs.
 

Misiunea SNAC şi valorile promovate

Orice persoană are dreptul de a participa activ la comunitate ca formă de integrare socială. Prima etapă de integrare socială este integrarea şcolară, premisă a devenirii sale ca adult util societăţii. O şcoală pentru toţi şi pentru fiecare nu mai este doar un principiu ci tinde să devină tot mai mult o realitate.

În acest context se înscrie extinderea funcţiei educative a societăţii la un ansamblu de instituţii formative care includ, alături de şcoli şi universităţi, familia, comunitatea, mass-media, societăţile comerciale, organizaţiile non-guvernamentale şi celelalte instituţii reprezentative.

România poate afirma că, în domeniul educaţiei incluzive şi a incluziunii sociale a realizat paşi importanţi. Există o serie de exemple de bune practici în acest sens care creează premise suficiente extinderii la nivel naţional a programelor de modernizare a şcolii şi societăţii româneşti în concordanţă cu cerinţele formulate de Uniunea Europeană.

Pe această direcţie se înscrie şi „Acţiunea Comunitară”, o strategie care se bazează pe voluntariat, implicare, angajament, responsabilitate. Şcoala devine, astfel, mai flexibilă, elevii îi depăşesc graniţele fizice pentru a-şi derula activităţile în folosul altor copii sau persoane care, din diverse motive, sunt marginalizate sau chiar excluse de la viaţa societăţii. Comunitatea devine mai unită prin faptul că, realizarea acestei strategii presupune colaborarea dintre toate instituţiile centrale şi locale.

SNAC este o activitate voluntară, în folosul membrilor comunităţii, inclusă în curriculumul unităţilor de învăţământ şi certificată, la nivel naţional, care permite copiilor să devină cetăţeni informaţi, practici şi devotaţi.

Activitatea de voluntariat presupune implicarea tinerilor din mediul preuniversitar şi universitar în problemele comunităţii locale şi este o modalitate de a sprijini integrarea socială a categoriilor de persoane aflate în situaţie de risc sau de criză.

SNAC are trei categorii de beneficiari: voluntarii, beneficiarii şi comunitatea

Voluntarii sunt cei care învaţă să se implice, să dăruiască, să respecte. Această “lecţie”, pe care unii din noi o învăţăm în urma unor experienţe, de regulă neplăcute, acum se învaţă la şcoală, într-un cadru organizat şi sub îndrumarea profesorilor.

Beneficiarii sunt copii sau adulţi care, dintr-un motiv oarecare, nu pot participa la viaţa normală a comunităţii din care fac parte. Ei primesc tot ceea ce le oferă voluntarii, sprijinul lor material şi spiritual dar şi dăruiesc, la rândul lor, prin gesturi de afecţiune unice.

Comunitatea locală este cea care are cele mai mari beneficii, atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. În prezent, anumite servicii dedicate persoanelor aflate în situaţii de criză sunt preluate de voluntari şi nu mai necesită eforturi din partea autorităţilor locale.

În viitor, comunitatea devine mai unită, oamenii ei devin mai apropiaţi, mai conştienţi de rolul lor. Incluziunea socială nu va mai fi doar un obiectiv de atins ci o normalitate.

Coordonator Naţional SNAC - D-na Simona Nicolae

 
 
Oportunitati voluntari
Comunitate
Prezentare activitate
Educatie
Cursuri
Evenimente
Resurse si fonduri
Intrebari frecvente
Documente
Legislatie

La Școala Specială nr. 2 “Constantin Pufan”din Galați a fost sărbătorită “Ziua Voluntarului”.
 
Lupta pentru regionalizarea Romaniei
 
Homeschooling - De ce refuză o familie să-şi trimită copiii la şcoală
 
Macroregiunea V sau Coloana a cincea?
 
Manualele româneşti ne îndobitocesc copiii. Comisia de învăţământ din Camera Deputaţilor pune în discuţie `balastul` din manuale
 
Legea Educaţiei intră în dezbatere publică până la 1 martie. Funeriu o vrea gata până la toamnă şi promite dezumflarea programei: "Nu mai avem timp"
 
Profesorii atacă în justiţie eliminarea sporurilor şi pregătesc pichetarea Ministerului Educaţiei
 
Copiii-cobai, incluşi în testarea vaccinului Cantgrip, primesc 600 de euro
 
Parlamentari din Consiliul Europei cer comisie de anchetă pe subiectul `falsei pandemii` de gripă A/H1N1
 
Streinu Cercel induce panica in populatie - afirma consilierul prezidential Virgil Paunescu. Romania nu va importa niciun vaccin
 
PANICA indusa prin propaganda TV – explicatia pentru valul de oameni care se vaccineaza FARA SA STIE EFECTELE ADVERSE. Continua presiunile fantastice pe medicii de familie!
 
Virusul gripei porcine a fost creat în laborator
 
Violenţa în şcoli persistă pe fondul ineficienţei măsurilor anunţate de autorităţi
 
“Nu vă fie teamă de ce aduce Noul An! ..."
 
Angajaţii din învăţământ nu vor fi afectaţi de OUG 114 până la 31 august 2010
 
Alegerea între pensie şi catedră va lăsa universităţile fără profesori la doctorate. Rectoratele au demarat protestele.
 
Legea educaţiei trebuia dezbătută în Parlament, pentru a permite implicarea societăţii civile
 
Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că măsurile pentru aplicarea Ordonanţei de Urgenţă 114/2009 vor fi luate în funcţie de cifra de şcolarizare şi a reasigurat că nici un post nu va fi pierdut până la 31 august 2010.
 
Bacalaureatul nu va avea modificări faţă de ceea ce s-a anunţat deja, pentru că merge înainte pe bază de ordonanţă de urgenţă. Directorii de şcoli pot fi membri de partid, pentru că interdicţia nu e prevăzută de Constituţie.
 
Noua Lege a Educaţiei se va aplica în următorul an şcolar, dacă se adoptă până la 1 septembrie