Intoarcere la pagina principala SNAC Romania
Login
Strategia Nationala de Actiune Comunitara Strategia SNAC Asociatia SNAC Forumul SNAC
Inregistrare Introduceti numele dvs. de utilizator
Introduceti parola dvs.
 

Pledoarie pentru dezvoltarea serviciilor educaţionale

Prof. Simona-Ionela Nicolae, inspector general MEdCT

La orice început de drum stăm o clipă să reflectăm de ce facem acest pas. De ce vorbim despre dizabilităţi?
  - Este o atribuţie de serviciu?
  - Este o necesitate?
  - Este o metodă eficientă de informare?
Este, cu siguranţă, un bun prilej de a exprima, într-o formă ştiinţifică, o pledoarie pentru o educaţie de calitate pentru toţi copiii.

Oamenii sunt diferiţi …

   Din totdeauna au existat între oameni diverse diferenţe. Plecând de la acestea, s-au născut o serie de practici sociale care au evoluat istoric de la segregarea la integrarea oamenilor diferiţi între ceilalţi.
  Printre primele manifestări de acest tip sunt menţionate în civilizaţiile vechi, unde persoanele cu deficienţe erau stigmatizate de societate, erau considerate incurabile şi, în consecinţă, erau exterminate fizic.
  Exterminarea fizică a continuat şi în celelalte momente ale istoriei variind doar criteriul după care se făceau deosebirile:
    • criteriul religios (ex: exterminarea populaţiei evreieşti în timpul celui de-al doilea război mondial sau arderea pe rug a ereticilor în Evul Mediu);
    • criteriul rasei (ex: transformarea populaţiei aparţinând rasei negre în sclavi şi tratarea negrilor sub demnitatea lor de oameni etc.);
    • criteriul etnic (ex: modul în care sunt trataţi ţiganii şi, în general, emigranţii într-o ţară străină);
    • criteriul normalităţii psihico-fizico-intelectuale (marginalizarea persoanelor cu diferite deficienţe, boli incurabile – lepră, HIV-SIDA etc);
    • criteriul social (împărţirea oamenilor în bogaţi şi săraci şi dispreţuirea acestora din urmă);
    • criteriul politic (experienţele ţărilor socialiste în care o persoană care nu făcea parte din Partidul Comunist nu avea aceleaşi posibilităţi de acces şi promovare în plan profesional şi social iar dacă avea alte opţiuni politice putea suferi condamnări penale etc.)
  O altă practică a fost izolarea persoanelor cu deficienţe. Această izolare era realizată fie de către părinţi care, din diferite motive, ascundeau copiii deficienţi de privirea celorlalţi membri ai societăţii, fie de stat, care aduna astfel de copii în instituţii specializate cu dublu motiv:
    • pentru a proteja copiii de societate;
    • pentru a proteja societatea de “handicapaţi”.
  Secolul XIX si XX au fost marcate de înfiinţarea de numeroase instituţii de tipul “azilului” în care toţi asistaţii erau trataţi în masă, fără a se ţine cont de interesele individuale.

 
 
Oportunitati voluntari
Comunitate
Prezentare activitate
Educatie
Cursuri
Evenimente
Resurse si fonduri
Intrebari frecvente
Documente
Legislatie

La Școala Specială nr. 2 “Constantin Pufan”din Galați a fost sărbătorită “Ziua Voluntarului”.
 
Lupta pentru regionalizarea Romaniei
 
Homeschooling - De ce refuză o familie să-şi trimită copiii la şcoală
 
Macroregiunea V sau Coloana a cincea?
 
Manualele româneşti ne îndobitocesc copiii. Comisia de învăţământ din Camera Deputaţilor pune în discuţie `balastul` din manuale
 
Legea Educaţiei intră în dezbatere publică până la 1 martie. Funeriu o vrea gata până la toamnă şi promite dezumflarea programei: "Nu mai avem timp"
 
Profesorii atacă în justiţie eliminarea sporurilor şi pregătesc pichetarea Ministerului Educaţiei
 
Copiii-cobai, incluşi în testarea vaccinului Cantgrip, primesc 600 de euro
 
Parlamentari din Consiliul Europei cer comisie de anchetă pe subiectul `falsei pandemii` de gripă A/H1N1
 
Streinu Cercel induce panica in populatie - afirma consilierul prezidential Virgil Paunescu. Romania nu va importa niciun vaccin
 
PANICA indusa prin propaganda TV – explicatia pentru valul de oameni care se vaccineaza FARA SA STIE EFECTELE ADVERSE. Continua presiunile fantastice pe medicii de familie!
 
Virusul gripei porcine a fost creat în laborator
 
Violenţa în şcoli persistă pe fondul ineficienţei măsurilor anunţate de autorităţi
 
“Nu vă fie teamă de ce aduce Noul An! ..."
 
Angajaţii din învăţământ nu vor fi afectaţi de OUG 114 până la 31 august 2010
 
Alegerea între pensie şi catedră va lăsa universităţile fără profesori la doctorate. Rectoratele au demarat protestele.
 
Legea educaţiei trebuia dezbătută în Parlament, pentru a permite implicarea societăţii civile
 
Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că măsurile pentru aplicarea Ordonanţei de Urgenţă 114/2009 vor fi luate în funcţie de cifra de şcolarizare şi a reasigurat că nici un post nu va fi pierdut până la 31 august 2010.
 
Bacalaureatul nu va avea modificări faţă de ceea ce s-a anunţat deja, pentru că merge înainte pe bază de ordonanţă de urgenţă. Directorii de şcoli pot fi membri de partid, pentru că interdicţia nu e prevăzută de Constituţie.
 
Noua Lege a Educaţiei se va aplica în următorul an şcolar, dacă se adoptă până la 1 septembrie